Senioreille

Kuinka EMS sopii senioreille

 

MyEMS:llä on aina EMS-ohjaaja opastamassa sinut treenissä. Treenissä ei tarvitse käyttää suuria painoja, vaan treeni saadaan tehokkaaksi ilman niitä. EMS kiihdyttää myös aineenvaihduntaa ja verenkiertoa.

Iän karttuessa liikunnan tavoitteet voivat muuttua oleellisesti. Ennaltaehkäisevän liikunnan merkitys kasvaa hormonitoiminnan muuttuessa valtavasti, sillä ikä korreloi suoraan kasvavien riskien kanssa. Vanhemmalla iällä luuston joustavuus ja kestävyys heikkenee, jolloin ympäröivien lihasten tuki estää luunmurtumilta ja vakavammilta vammoilta vahingon sattuessa. Muutoinkin valtaosa väestöstä kärsii jossakin elämänsä vaiheessa selkäkivuista, olkapäävaivoista ja polviongelmista. Usein nämä hoitamattomana kasaantuvat ja lisäävät lihaskadon riskiä merkittävästi.

Miten MyEMS auttaa näissä ongelmissa?

Jäsenyys MyEMS-studiolla alkaa aina kartoittamisesta. Monipuolinen kehonkoostumusmittaus (josta voit lukea lisää täältä) ja fysikaalinen kartoitus varmistavat sen, että harjoittelun suunnittelussa keskitytään nimenomaan asiakkaan tarpeisiin yksilöllisesti. Kartoituksia jatketaan tasaisin väliajoin, jolloin voidaan varmistua harjoittelun ohjelmoinnin oikeasta suunnasta.

Tätä kaikkea tuetaan EMS-vahvisteisella kuntoilulla, jolla saadaan enemmän vaikutusta vähemmällä kuormalla. Tällöin tasosta riippumatta päästään käsiksi kaikkiin lihasryhmiin, parannetaan lihastasapainoa, korjataan ryhtiä, ennaltaehkäistään mahdollisia vahinkoja tapaturmien sattuessa ja pienennetään riskiä erinäisiin fyysisiin rajoitteisiin.

Tietyissä jäsenyyksissä on myös mahdollista saada ravintoneuvontaa, jolloin parempien valintojen tekeminen on helpompaa. Osa iän mukana tulevista ongelmista on lievennettävissä ruokavalion korjauksilla, jolloin yhdistettynä oikeanlaiseen kuntoiluun, saattaa saada itselleen lisää terveitä vuosia. Useat asiakkaamme ovatkin huomanneet positiivisia vaikutuksia vireystilassa, ääreisverenkierrossa sekä normaalien askareiden helpottumisessa.

Haluatko lisätietoa EMS-treenaamisesta?