Usein kysytyt kysymykset

Kuinka kauan EMS-treeni kestää ja mitä siihen kuuluu?

Yksittäinen treeni kestää enintään 30 minuuttia. Päälle puetaan ensin 95 % puuvillasta tehty aluspuku, jonka jälkeen varsinainen EMS-puku. Tyypillisesti treeniin kuuluu lämmittely, lihakset toimintaan pakottava treeni sekä rentouttava lihashieronta tämän jälkeen.

Miten EMS säästää aikaani?

Enintään 20 minuuttia kestävä aktiivinen treeni on niin tehokasta, että se vastaa noin 4-6 tunnin mittaista normaalia kuntosalitreeniä. Lisäksi EMS aktivoi jopa 350 eri lihasta treenin aikana, kun vastaava määrä normaalisti on noin 60-80. Voimme myös määrittää tehon erikseen jokaiselle lihasryhmälle kuntotasosi ja tavoitteidesi mukaisesti.

Vaikuttavatko ruokailutottumukseni EMS-harjoitusten tehoon?

Tottakai! Kun noudatat terveellistä ruokavaliota (syöt tasapainoisia aterioita), nopeutat ja maksimoit treenistä saadut tulokset. Kaikki riippuu tietysti myös asettamistasi tavoitteista ja lähtökohdistasi.

Mitkä ovat EMS-teknologian pääasialliset käyttötarkoitukset?

Niin laajalti kuin EMS-teknologiaa voidaankin hyödyntää, suosituimmat käyttökohteet ovat painonpudotus (rasvan ja kalorien poltto sekä aineenvaihdunnan tehostus), lihaskunnon kehittäminen ja ylläpito (voimaharjoittelu), cardio sekä anti-selluliittihieronta. Kaikki tehdään yhdessä asiantuntevan ohjaajan kanssa.

Voiko sitä käyttää lääketieteellisiin tarkoituksiin?

Voi. Tehokkuutensa vuoksi se olikin todella pitkään käytössä vain lääketieteellisiin tarkoituksiin. Myös fysioterapeutit ovat käyttäneet sitä toipumisen ja kuntoutuksen välineenä. EMS tehoaa myös kivunlievityksenä.

Mitä tarvitsen mukaani MyEMS -treeniin?

MyEMS -studio huolehtii sinusta ja sinun ei tarvitse ottaa mitään mukaasi. Treeni voidaan tehdä sukat tai treenikengät jalassa ja jopa avojaloin. Sinä valitset.

Miten tämä harjoittelumuoto voi olla niin tehokas?

EMS-teknologia yltää kaikkiin lihaksen tasoihin – pinnalla olevista hyvin lähellä luita sijaitseviin.

Voivatko EMS-harjoitukset aiheuttaa sivuvaikutuksia?

Mitään tunnettuja sivuvaikutuksia keholle ei tunneta. Kehomme tarvitsee ja tuottaa itsekin elektronisia impulsseja keskushermostostamme käsin jokaista liikettä varten. EMS käyttää samaa periaatetta tehokkaampaa treeniä varten.

Onko EMS turvallinen?

Mikään ei ole meille tärkeämpää kuin turvallisuutesi. Pukujemme valmistaja noudattaa tarkkoja kansainvälisiä turvallisuusohjeita (International Safety Standard for an Electrical Device, IEC60335-1). Laitteidemme impulssit toimivat erittäin matalilla taajuuksilla eivätkä ne voi aiheuttaa sinulle minkäänlaisia sähköiskuja. Tunnet vain lihastesi työskentelevän tehokkaammin kuin koskaan ennen. Elektroniset impulssit aktivoivat lihaksiasi, eivät sydäntäsi tai muita elimiä. Mahdollisesti sydämessä tuntuva kuormitus ei johdu EMS-teknologiasta, vaan samalla tavalla rasituksesta kuin vastaava perinteinenkin harjoittelu. Mitään tunnettuja sivuvaikutuksia EMS-harjoittelulla ei myöskään ole.

Minkä sairauden tai muun tilan yhteydessä EMS-harjoituksia ei suositella?
  • Sydämentahdistin tai muu kehoon asennettu elektroninen laite
  • Raskaus
  • Vakava verenkierron häiriö tai valtimoverenkierron häiriö
  • Tyrä vatsaseinämässä tai nivusissa
  • Tuberkuloosi
  • Kasvainsairaudet
  • Valtimonkovettumataudin edenneet vaiheet
  • Diabetes mellitus
  • Vakavat neurologiset sairaudet (epilepsia, multippeliskleroosi)
  • Kuume, akuutti bakteeri- tai virustartunta
  • Verenvuotoja tai voimakas alttius verenvuodoille (hemofilia, verenvuototauti)
Ovatko MyEMS -puvut hygieenisiä?

Todellakin! Puvut on valmistettu juuri tähän tarkoitukseen ja antibakteerinen aluspuku pidetään aina puvun alla harjoittelun aikana. Elektrodit eivät ole suoraan yhteydessä ihosi kanssa. Puvut pidetään asianmukaisessa kunnossa ja puhdistetaan jokaisen käyttökerran jälkeen, jonka jälkeen ne siirretään säilytykseen kuivaan ja hyvin ilmastoituun huoneeseen.

Voiko EMS-harjoittelun yhdistää perinteiseen harjoitteluun?

Maksimoidaksesi tavoittelemasi tulokset, suosittelemme yhdistelemään molempia.

Miksei ole suositeltavaa ylittää 2 treenikertaa viikossa?

Kuten mainittua, EMS-harjoituksen teho on kolminkertainen perinteiseen harjoitteluun verrattuna. Lihasten täytyy levätä ja palautua harjoitusten välissä – vähintään 48 tuntia.

Lisää kysymyksiä?

Mikäli sinulla on kysyttävää, älä epäröi käyttää alla olevaa lomaketta kysyäksesi meiltä. Vastaamme mielellämme.

12 + 15 =

Haluatko lisätietoa EMS-treenaamisesta?